Digital Marketing Live!

Van crisis tot conversie: het Guided Selling succesverhaal van ASICS

30 minutes
Rick Hoving iO

Ontstaan te midden van de uitdagingen van een wereldwijde pandemie die fysieke winkels sloot, lanceerde sportmerk ASICS een innovatieve guided selling-tool die de in-store winkelervaring naar hun websites bracht, en waarbij de service in de winkel online werd nagebootst.

Deze samenwerking leidde tot een ROI van 16x, een conversiestijging van 52 procent en een toename van 15 procent in de gemiddelde aankoopwaarde. Nu de rust is wedergekeerd en winkels weer op volle capaciteit draaien is het tijd de online inzichten te benutten om de digitale ervaringen in de winkel te verbeteren.

Rick Hoving

Rick Hoving

iO

Rick Hoving is een ervaren e-commerce professional die als voormalig manager e-commerce bij het Japanse sportmerk ASICS leiding gaf aan de impactvolle digitale transformatie in EMEA. Onlangs maakte Rick de overstap naar de bureauwereld. Als hoofd E-Commerce Strategie bij iO Digital adviseert hij klanten als Vattenfall, Odido, Audi en Amnesty International in hun digitale avontuur.