Digital Marketing Live!

De golven van personalisatie volgens ING

30 minutes
Rogier van Driezum INGTim van der Galiën frog

De volgende generatie starters op de woningmarkt betreedt de woningmarkt. De verwachtingen van Gen Z en Millennials dwingen financiële spelers ertoe zichzelf opnieuw uit te vinden. ING gaat de uitdaging aan om het digitale oriëntatietraject te innoveren en starters te helpen hun dromen over het bezitten van een huis waar te maken.

Meer dan ooit verwachten klanten gepersonaliseerde ervaringen van merken. Maar tegelijkertijd neemt de aandachtsspanne die ze hebben voor merkinteracties jaar na jaar af. Er is iets vreemds aan de hand.

In dit unieke gezamenlijke verhaal delen ING en frog hoe het nu, het nieuwe en het volgende van personalisatie de wereld van klanten en marketeers vormgeeft. In hun verhaal zullen ze vertellen hoe ING hun digitale oriëntatiereis opnieuw heeft uitgevonden, evenals hun outside-in perspectieven op de golven van personalisatie.

Rogier van Driezum

Rogier van Driezum

ING

Rogier van Driezum is Product Lead Digital bij ING. Zijn team heeft een end-to-end verantwoordelijkheid voor leadgeneratie hypotheken. Door calculators te bouwen op platforms van derden, zoals bijvoorbeeld Funda, genereren ze relevante inzichten voor klanten en genereren ze traffic naar het ING-platform. Naast het genereren van traffic richt het team zich op het wegnemen van frictie op het ING platform door het optimaliseren van de sales funnels en het personaliseren van het customer journey.

Tim van der Galiën

Tim van der Galiën

frog

Tim heeft een passie voor het opbouwen van betekenisvolle en duurzame relaties tussen merken en mensen. Als directeur Customer Transformation bij frog (onderdeel van Capgemini Invent) werkt hij met wereldwijde merken op het gebied van (digitale) marketing, personalisatie & klantervaring.