Een nieuw tijdperk van Pinterest is aangebroken
Pinterest is groter dan ooit en bereikt een recordhoogte met 498 miljoen maandelijkse actieve gebruikers. Gen Z is Pinterest’s grootste, meest betrokken en snelstgroeiende publiek. Zij luiden een nieuw tijdperk van gepersonaliseerde productontdekking in.
In deze sessie spreekt Kitty Neuhaus-Bakker over het nieuwe tijdperk dat is aangebroken voor Pinterest. Het platform dat je kent als Brand Builder is nu een performance speler voor je lower funnel-doelstellingen.
Door de relevantie van advertenties te vergroten via AI, helpt Pinterest het aankooptraject van Pinners te versnellen. De verbeterde reeks oplossingen voor de lower funnel zorgen voor een toename van 90% in het verkeer en 28% meer conversies.
Ondertussen blijft Pinterest een positievere plek op internet opbouwen. Er worden steeds meer investeringen gedaan om meer inclusieve producteigenschappen te ontwikkelen, de persoonlijke ruimte te beschermen en toonaangevend te zijn in de sector bij het meten van emotioneel welzijn.