Digital Marketing Live!

Duurzaamheid in Digital Advertising: de oorzaak en de oplossing

30 minutes presentation Stage 5
Niek Custers ZIGT

Steeds vaker rijst de vraag hoe Digital Advertising kan bijdragen aan een meer duurzame wereld.

Moeten reclame- en mediabureaus wel campagnes blijven ontwikkelen en verspreiden voor adverteerder die het niet zo nauw nemen met de CO2-uitstoot? En hoe zit het eigenlijk met onze eigen footprint? Is onze inkoopwijze wel zo duurzaam?

Tijdens deze sessie kijkt Niek naar de CO2-uitstoot van Digital Advertising, van social media tot DOOH. Hij verkent de oorzaak en mogelijke oplossingen. Daarnaast bespreekt hij een succesverhaal vanuit ZIGT.

Niek Custers

Niek Custers

ZIGT

Niek werkt inmiddels drie jaar bij ZIGT en heeft hiervoor bij Mediabrands gewerkt. Tijdens zijn carrière heeft hij altijd in de Programmatic dienstverlening gewerkt. Inmiddels is hij Programmatic Director. Niek heeft altijd een grote binding met het onderwerp duurzaamheid. Op dit onderwerp is hij zich de afgelopen jaren steeds meer gaan verdiepen en hiermee probeert hij de media branche bewust te maken van haar carbon footprint.