Digital Marketing Live!

Marktaandeel gestabiliseerd? Hunkemöller blijft groeien door de juiste keuzes te maken

11:20 30 minutes presentation Stage 3
Sander Jacobs OrangeValleyTom Cornelisse Hunkemöller

Hunkemöller geniet van een aanzienlijke naamsbekendheid in Nederland. De afgelopen jaren heeft Hunkemöller de omzet uit e-commerce zien stabiliseren, met toenemende kosten en druk op het rendement tot gevolg.

In het licht van deze uitdagingen en gezien de beperkte advertentiebudgetten in dit segment, wordt een marge-gestuurde strategie gebruikt als een kans om het rendement te behouden, of zelfs te vergroten. Om deze uitdagingen aan te pakken en de merkgroei voort te zetten, is een expansie naar buitenlandse markten noodzakelijk, waarbij een verhoogde investering in branding cruciaal is.

Het doel is om een betere balans tussen branding, marketing en campagnes te realiseren met lower funnel conversie campagnes, om dit te realiseren zijn er een aantal tactieken geïntroduceerd waarbij er niet wordt gestuurd op het aantal transacties, maar op het maximaliseren van winstmarges.

Sander Jacobs

Sander Jacobs

OrangeValley

Sander is gespecialiseerd in Search Engine advertising (SEA), Search Engine Optimizing (SEO), Google Analytics, Affiliate marketing, E-mailmarketing, feedmarketing.

Tom Cornelisse

Tom Cornelisse

Hunkemöller

Tom omschrijft zichzelf als een strategisch en analytisch bekwame professional met een scherp oog voor digitale kansen. Hij is getraind om resultaatgericht te werken, met een sterke focus op commerciële mogelijkheden. Daarnaast beschikt hij over een flinke dosis creatieve vaardigheden die complexe strategische projecten een vliegende start geven en snel laten versnellen om ze tot een succes te maken.

Gelijktijdige sessies