Digital Marketing Live!

KwikFit’s succes op social; branding én performance met dezelfde euro

11:20 30 minutes presentation Stage 5
Alain de Schutter Monkeys & BananasMeraux de Schutter Monkeys & Bananas

De eeuwige discussie; branding óf performance?

In deze sessie zie je aan de hand van voorbeelden en resultaten dat je, met het nieuwe algoritme op social media, deze doelstellingen heel goed kunt combineren.

Zo realiseerde Monkeys & Bananas bij Kwikfit een stijging van de naamsbekendheid met twaalf procent (gemeten met een brand-tracker van MarktEffect) én een daling van de CPA’s van €31,65 naar €3,45.

Hoe hebben ze dit gedaan en op welke manier kan AI je hierin helpen? Welke eerste stappen moet je nu al zetten om hier klaar voor te zijn? Bezoek deze sessie, en Meraux en Alain leggen het je uit.

Alain de Schutter

Alain de Schutter

Monkeys & Bananas

Alain is mede-eigenaar van Monkeys & Bananas. Bij de start, zes jaar geleden, was hij ervan overtuigd dat werk en privé beter in balans kunnen zijn bij (marketing) bureaus. Met oog op de toekomst moét dit beter in balans zijn. Inmiddels is Monkeys & Bananas het sociaalste bureau van Nederland, werken zij voor onder andere Praxis, Centraal Beheer en Swiss Sense. Telt het team ruim twintig Monkeys. En waar hij het meest trots op is: in al die tijd heeft slechts één persoon het social bureau verlaten.

Meraux de Schutter

Meraux de Schutter

Monkeys & Bananas

Meraux is social strateeg en mede-eigenaar van Monkeys & Bananas. Zij is verantwoordelijk voor de social strategie van onder andere Centraal Beheer, Praxis en Swiss Sense. Ze is ervan overtuigd dat veel merken onwijs veel te winnen hebben op social media, maar dat er wel op een andere manier naar dit volwassen kanaal zal moeten worden gekeken.

Gelijktijdige sessies