Digital Marketing Live!

Storytelling als key-element: het verkopen van een experience

10:40 30 minutes Stage 3
Sophie van Balen mmoire

In het digitale tijdperk blijft de zoektocht naar unieke ervaringen van onschatbare waarde, misschien zelfs meer dan ooit tevoren.

Wat begon als een onderzoek naar de communicatie in de parfumindustrie, groeide uit tot iets veel groters. Sophie van Balen ging experimenteren met het maken van parfum. Toen mensen haar op straat begonnen te volgen, wist ze: hier moet ik iets mee gaan doen. Na de online lancering van mmoire eind 2022, ligt het merk nu in meerdere high-end winkels, waaronder Skins Cosmetics en 15West in Berlijn.

Tijdens deze sessie zal Sophie dieper ingaan op hoe merken zowel on- als offline een betekenisvolle ervaring kunnen bieden. Parfum behoort namelijk tot de ‘Experience Goods Economy’, en daarin is storytelling enorm belangrijk.

Sophie van Balen

Sophie van Balen

mmoire

Sophie van Balen is de oprichter van mmoire. Sophie vindt het belangrijk om meer awareness en waardering voor ons reuk zintuig te creëren. Dat doet ze niet alleen door het maken van aromatische parfums, maar ook door educatie en storytelling te gebruiken in de marketing van mmoire.

Gelijktijdige sessies