Digital Marketing Live!

Nieuwe tijden in SEO: een andere aanpak dan je hebt geleerd

13:20 30 minutes presentation Stage 4
Chantal Smink SEO- en contentstrateeg

Bij SEO denk je meteen aan keyword onderzoek doen, SEO-content schrijven, optimaliseren en linkbuilden. Jarenlang was dit de manier om hoog te ranken in Google, maar inmiddels staat deze aanpak op de tocht. Er gebeurt te veel in Google en er zijn te veel ontwikkelingen die beïnvloeden hoe SEO werkt. Waarom vinden we de manier waarop we SEO doen vanzelfsprekend, terwijl door technologie alles om ons heen verandert?

De ontwikkelingen die we zien in Google dwingen ons om ons te bezinnen op een andere aanpak, een andere werkwijze en andere doelstellingen en KPI’s. Zelfs als de standaard werkwijze nog voor jou werkt, moet je alert zijn: het werkt namelijk niet meer voor Google.

In deze sessie neemt Chantal je mee op pad door de ontwikkelingen in SEO en presenteert ze een alternatieve aanpak die tot organisch succes moet gaan leiden. Een aanpak die bij uitstek geschikt is voor B2B-bedrijven, maar ook het fundament zou moeten zijn voor e-commerce spelers.

Chantal Smink

Chantal Smink

SEO- en contentstrateeg

Chantal noemt zichzelf de SEO-expert die geen SEO meer doet. Ze is auteur, podcaster, spreker en trainer
op het gebied van SEO en Organische Marketing.

Chantal houdt alle ontwikkelingen in Google nauwlettend in de gaten en is kritisch over de manier waarop we nog altijd SEO doen. Volgens haar is het tijd voor een transformatie naar Organische Marketing waarbij SEO een logisch gevolg is, zeker in tijden van AI en de veranderende positie van Google. Een van haar uitspraken is “Google is not your friend” en dus moeten bedrijven zelf hun broek op kunnen houden.

Gelijktijdige sessies