Digital Marketing Live!

De toekomst van AI in je marketingmix: over de regels en kansen

30 minutes
Frank de Vries DDMA

Als marketeer kun je niet meer om Artificial Intelligence (AI) heen. Van het gebruik van ChatGPT en AI-gedreven Facebook-advertenties, tot het gebruik van voorspellende (klant)modellen. Maar AI brengt ook uitdagingen met zich mee, op juridisch én ethisch gebied. Denk aan vraagstukken over bestaande wet- en regelgeving zoals het auteursrecht. Of aan aanstaande nieuwe Europese regels rondom AI. Tijdens deze sessie gaan we dieper in op alle juridische en ethische vraagstukken die gepaard gaan met het gebruik van AI in marketing.

We verkennen hoe AI de marketingwereld transformeert en bieden inzicht in de juridische kaders die deze technologische vooruitgang omringen. Van gegevensbescherming en privacy (zoals de AVG) tot aan de complexe wereld van auteursrecht, en de nieuwe AI Act.

De sessie richt zich op iedere marketeer, jurist en leider in het veld. We willen iedereen uitrusten met de kennis en handvatten om AI verantwoord en succesvol in te zetten.

Frank de Vries

Frank de Vries

DDMA

Frank de Vries is jurist bij DDMA, de branchevereniging voor marketing en data. Bij DDMA ondersteunt hij leden in de volle breedte: van post, telemarketing, email, tot digital advertising, – measurement en AI. Hij heeft het in bijzonder aandacht voor de verantwoorde inzet van AI en andere technologie. Daarnaast richt Frank zich op public affairs en het versterken van de samenwerking met toezichthouders, ministeries en Europese instituten.