Digital Marketing Live!

The brand safety dilemma, how to move from harmful to helpful

14:00 30 minutes presentation Stage 1
Phil Cowdell Channel Factory

Momenteel zijn we getuige van fake news en het bewust ontkrachten van gedegen en verantwoorde journalistiek door bepaalde groeperingen. We creëren inclusion lists die niet inclusief zijn en tevens onbewust grote doelgroepen uitsluiten. Zowel ethisch als commercieel gezien is dat niet de bedoeling. Met andere woorden; brandsafety is weliswaar goed bedoeld, maar werkt nog niet voor iedereen.

In deze sessie zal Phil Cowdell van Channel Factory vertellen hoe we als industrie kunnen samenwerken om negativiteit te beperken door inhoud te vermijden die onveilig, ongeschikt en onwaar is. Tegelijkertijd laat hij zien hoe we positiviteit kunnen versterken door inhoud te ondersteunen die contextueel is, relevant, responsief en inclusief.

Hoor hoe de industrie hier terecht is gekomen, wie de meeste impact voelt en wat we samen kunnen doen om dit te verhelpen. Zo creëren we een meer verantwoordelijk, representatief, duurzaam en effectief media-ecosysteem.

Phil Cowdell

Phil Cowdell

Channel Factory

Phil trad in 2022 in dienst bij Channel Factory als Global Chief Strategy Officer. Hij is verantwoordelijk voor Strategie, Product, Marketing en Salesondersteuning. Voorheen verdeelde Phil zijn carrière tussen de reclame-industrie en overheidszaken. Op het gebied van reclame heeft hij leiding gegeven aan enkele van de grootste en bekendste mediabureaus ter wereld, waaronder de Noord-Amerikaanse CEO van WPP’s Mediacom en Mindshare, en Serviceplan’s Mediaplus. Bij GroupM was hij ook het Noord-Amerikaanse hoofd van m-Platform, dat alle digitale mogelijkheden van GroupM omvatte. In de publieke sector is Phil gespecialiseerd in de manier waarop communicatie en digitale media worden uitgebuit door slechte actoren.

Gelijktijdige sessies