Storytelling 2.0: hoe je als merk over alle kanalen blijft opvallen
In deze presentatie legt Willemijn Vader uit hoe je de psychologie achter Storytelling kunt gebruiken om een strategie uit te werken die werkelijk resoneert. Niet alleen bij de klant, maar in de organisatie. Door in verhalen te denken ben je beter in staat je in te leven in de klant. Het wordt duidelijk welke rol je speelt als organisatie in het leven van de klant. Het wordt zichtbaar welke avonturen je moet ondergaan om samen het doel te bereiken en de buyer journey zo goed mogelijk te ondersteunen. Daar kun je vervolgens op anticiperen met je gedrag en communicatie.
Je ontdekt hoe je verhaallijnen kunt gebruiken om structuur en ordening aan te brengen in je marketingplan en de contentkalender. Door te denken in verhalen breng je gevoel en emotie terug in de organisatie en komen de verhalen die klanten aantrekken vanzelf.
Storytelling 2.0 is geen format, maar een manier van werken. Het helpt je muren te doorbreken en werkelijk zichtbaar een aantrekkelijk te worden over alle kanalen heen.