Digital Marketing Live!

Het succesverhaal achter de best bezochte tentoonstelling ooit in het Rijksmuseum

30 minutes
Nanet Beumer Rijksmuseum

Meer dan 650.000 bezoekers uit 103 landen kwamen naar de tentoonstelling in Amsterdam en ze waardeerden de beleving met een 8,7. Daarnaast genoten miljoenen online gebruikers gemiddeld elf minuten van de digitale interactieve twin van de tentoonstelling.

In deze sessie neemt Nanet Beumer je mee naar de fascinerende aanloop van deze blockbuster tentoonstelling. Samen met haar team ontwikkelde ze een omnichannel strategie om het concept ‘Dichterbij Johannes Vermeer’ wereldwijd tot leven te brengen. Ontdek hoe deze strategie, inclusief een marketingcampagne en een online Vermeer special ingesproken door Stephen Fry en Joy de Lima, werd vormgegeven en bekroond met twee Webby Awards.

Nanet Beumer

Nanet Beumer

Rijksmuseum

Nanet Beumer is hoofd digital, marketing en campagnes bij het Rijksmuseum. Sinds 2019 leidt ze een digitaal team en ontwikkelde ze een digitale strategie, inclusief een storytelling platform en online specials zoals de virtuele tour ‘masterpieces up close’ en een online Slavernijtentoonstelling. Sinds 2021 zijn marketing en campagnes ook onderdeel van haar verantwoordelijkheden. Met haar team heeft ze een omnichannel aanpak ontwikkeld om zowel online als offline bezoekers een onvergetelijke ervaring te bieden. Ze zijn voortdurend op zoek naar innovatieve manieren om de interactie tussen het publiek en de collectie van het Rijksmuseum te verrijken, zodat iedereen, ongeacht taal, land, achtergrond of kanaal, een unieke connectie met kunst ervaart.