Digital Marketing Live!

SEO & Big Data: winnen in Google én andere platformen (zoals TikTok) a.d.h.v. SEO-data

12:00 30 minutes presentation Stage 1
Stijn Bergmans MvH Media

Volgens Stijn zou SEO in de core van je online strategie moeten zitten. Waarom? Omdat SEO specialisten de beste inzichten hebben in jouw doelgroep. Hoe? Aan de hand van SEO Data.

Door de komst van andere platformen, met als meest recente TikTok, begint een zoekvraag niet altijd meer op Google. Dat kan ook op Amazon, op YouTube of op Pinterest. Maar betekent dat dat Google niet meer relevant is en we dus geen SEO meer hoeven doen? Verre van dat. Sterker nog: SEO-data zou gebruikt moeten worden aan de strategische tafel, waar businessgoals worden gedefinieerd.

In deze sessie neemt Stijn je mee in het feit dat SEO (én Google) meer dan springlevend zijn. Sterker nog, hij geeft praktijkvoorbeelden waarbij blijkt dat SEO Data gebruikt wordt om de strategie op andere platformen (zoals TikTok, YouTube, Amazon, etc) en business-vlakken te bepalen.

Stijn Bergmans

Stijn Bergmans

MvH Media

Stijn is dagelijks met een team van tien SEO-specialisten bezig om de organische vindbaarheid van meer dan honderd opdrachtgevers te verhogen. In zijn rol als Head of SEO en Innovatie is hij verantwoordelijk voor het innoveren en door ontwikkelen van SEO strategieën. Voorbeelden zijn het slim inzetten van AI en Big Data om zowel effectief als efficiënt resultaat te behalen. In zowel 2021 als 2022 werd Stijn uitgeroepen tot Beste SEO Consultant van de Benelux namens de Dutch Search Awards.

Gelijktijdige sessies