Digital advertising: waarom de impact nog steeds heel beperkt is
De impact van digital advertising is nog steeds heel beperkt. Zelden zijn data, media en creatie geïntegreerd. En hoewel adverteerders enorme bedragen besteden aan concepten om hun merk goed tussen de oren van de consument te krijgen, laat de digitale doorvertaling vaak te wensen over. Er is vooral sprake van enorme standaardisatie van digitale creatie en bijna nooit worden het mediaplan en concept tegelijkertijd ontwikkeld.
In tegenstelling tot het standaardiseren van creatie, zou dit juist maatwerk moeten zijn. Zeker in een wereld waarin iedereen roept dat mobile- en digital-first leidend zijn, maar concepten nog steeds voornamelijk worden ontwikkeld vanuit “traditionele” gedachtegoed. Om digitaal – en daarmee overall – impact te maken moeten concepten meer modulair ontwikkeld worden waarbij data, media en creatie hand in hand gaan.
Wat is de toekomst van digital advertising? Boudewijn (Creative Digital Agency Pünktlich) en Willem (Digital Marketing platform PEXI) beantwoorden deze en meer vragen tijdens de sessie ‘Digital advertising: waarom de impact nog steeds heel beperkt is’.