Digital Marketing Live!

Realiseer een hogere ROAS door advertenties te koppelen aan offline aankopen

14:40 30 minutes presentation Stage 2
Mark Wilmont EDMErik Nesselaar Intergamma

Door offline winkelaankopen te koppelen aan online advertenties krijg je meer inzicht in je campagnes. Zo kun je campagnes voor specifieke winkelvoorraden beter targeten.

Ruim 75 procent van de winkelbezoekers oriënteert zich eerst online. Op basis van CRM ID’s worden fysieke aankopen in winkels gekoppeld aan online zoekgedrag van dezelfde consument, waardoor Google Ads campagnes geoptimaliseerd worden. Dit leidt tot een substantieel hogere (omnichannel) ROAS.

In deze sessie nemen Intergamma en EDM je mee in een case waarin data-gestuurde beslissingen hebben geleid tot gerichte groei en een meer klantgerichte benadering.

Mark Wilmont

Mark Wilmont

EDM

Mark werkt sinds november 2022 bij EDM als Product Lead Digital. In zijn rol triggert Mark adverteerders om na te denken over hun datastrategie en hoe ze CRM-data kunnen gebruiken in hun online marketingcampagne.

Door zijn ervaring als online marketeer en CRM marketeer weet hij goed wat de waarde is van CRM data in online advertising. Hij heeft daarnaast ervaring in het pionieren met onder andere Mobile Advertising en omnichannel marketing.

Erik Nesselaar

Erik Nesselaar

Intergamma

Erik werkt sinds 2021 bij Intergamma als SEA specialist. Hij heeft daarvoor tien jaar aan de bureauzijde gewerkt voor honderden diverse klanten.

Bij Intergamma is hij het traject begonnen om de online gedreven advertising om te zetten naar een omnichannel gedreven performance. Door het verkrijgen van de juiste inzichten wat de online inzet betekent voor de verkopen in de fysieke winkel kan Erik de online advertising aansturen op omnichannel targets in plaats van online only.

Gelijktijdige sessies