Digital Marketing Live!

Van Gogh belicht: de brieven

16:40 30 minutes presentation Stage 3
Sinja Bloeme Van Gogh MuseumEdith Schreurs Van Gogh Museum

Vincent van Gogh was niet alleen een fantastisch kunstenaar, maar ook een gedreven briefschrijver. Niet veel mensen weten dat. Maar hoe maak je 15kg aan 19de-eeuwse veelal lange brieven toegankelijk én relevant voor een groot publiek, in een tijd dat een tweet van 280 tekens voor velen al te lang is?

Sinja Bloeme

Sinja Bloeme

Van Gogh Museum

Sinja Bloeme heeft ruim 10+ jaar ervaring als marketing en communicatie professional en werkt ruim 5 jaar bij het Van Gogh Museum als Sr. Marketing Adviseur, Brandmanager en nu als Interim Hoofd Marketing aan strategische merk- en marketingvraagstukken.

Het tot stand brengen van (inter)nationale marketingplannen met als doelstelling kansen creëren en de zichtbaarheid van het merk vergroten, o.a. middels 360º (merk/imago)campagnes die vertrekken vanuit de kracht van het merk en de content, geven haar veel voldoening.

Edith Schreurs

Edith Schreurs

Van Gogh Museum

Edith Schreurs werkt ruim 12 jaar bij het Van Gogh Museum als webmanager. Zij heeft als Product Owner diverse vernieuwingstrajecten van de Van Gogh Museum website begeleid, waaronder Van Gogh belicht – de brieven.

Bezoekers online inspireren en engagen met de mooiste content en storytelling over leven en werk van Vincent van Gogh (en de kunst van zijn tijd) is haar drijfveer.

Gelijktijdige sessies