Digital Marketing Live!

Uplift van CLTV bij Traveldeal met data-driven e‑mail en personalisatie-strategie

11:20 30 minutes presentation Stage 5
Rik van den Wijngaard YellowgrapeJohan Smits Yellowgrape

Het businessmodel van Traveldeal leunt zwaar op impulsaankopen. Het bedrijf is er groot mee geworden, maar hoe maak je van een impulskoper een vaste klant? Voor het antwoord op deze vraag doken we diep in de data. Onze missie: het zoeken naar voorspelbare patronen in ogenschijnlijke chaos.

Rik van den Wijngaard

Rik van den Wijngaard

Yellowgrape

Rik van den Wijngaard is creatief strateeg op het gebied van e-commerce. Samen met Johan Smits geeft hij leiding aan Yellowgrape. Van den Wijngaard helpt middelgrote en grote bedrijven die serieus werk willen maken van e-commerce. De strategische inbedding van e-commerce binnen de bedrijfsvoering in brede zin, is een altijd het hogere doel. Middelen slim met elkaar verbinden en fanatiek monitoren zijn heilige huisjes op de weg naar het doel toe.

Johan Smits

Johan Smits

Yellowgrape

Nog voor hij de studiebanken verliet, stortte Johan zich op de wondere wereld van e-commerce. In zijn huidige bedrijf Yellowgrape, dat hij samen oprichtte met compagnon Rik van den Wijngaard, komt alle ervaring samen. Johan is fervent voorvechter van de strategische benadering, waarbij e-commerce een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering is. Geen halve maatregelen: de kracht zit in de synergie.

Gelijktijdige sessies