Digital Marketing Live!

AR escape room The Lockdown als sweet spot voor succesvolle employer branding campagne

13:20 30 minutes presentation Stage 2
Maarten Bokhoven ABN AMROErna Lammers ABN AMRO

Tijdens deze presentatie vertellen Erna Lammers en Maarten Bokhoven hoe ABN AMRO Augmented Reality heeft ingezet voor de werving van nieuw IT-talent met de introductie van The Lockdown: ‘s werelds eerste mobile AR escape room. In deze game wordt de speler uitgedaagd om een wereldwijde financiële catastrofe te voorkomen. The Lockdown verandert met Augmented Reality technologie iedere kamer in een escape room.

“It’s like being in an episode of Black Mirror” aldus Bright over Augmented Reality game The Lockdown van ABN AMRO. In een overspannen arbeidsmarkt heeft The Lockdown door vernieuwende storytelling ABN AMRO op een opvallende manier neergezet als innovatieve en uitdagende werkgever voor digitale en IT-professionals. Een kijkje achter de schermen van deze award winning case: van klantinzicht tot de bijzondere out-of-the-box samenwerking.

De app is onderdeel van een bredere wervingscampagne van de bank. Erna en Maarten delen de tips & tricks van de campagne en laten zien waarom ABN AMRO juist een game heeft ingezet voor de werving van digitaal talent.

Maarten Bokhoven

Maarten Bokhoven

ABN AMRO

Maarten Bokhoven is Head of Employer Branding bij ABN AMRO.

Erna Lammers

Erna Lammers

ABN AMRO

Erna Lammers is Communicatiemanager bij ABN AMRO.

Gelijktijdige sessies