Digital Marketing Live!

The Lockdown

13:20 30 minutes Stage 2
Maarten Bokhoven ABN AMROErna Lammers ABN AMRO

Tijdens deze presentatie vertellen Erna Lammers en Maarten Bokhoven hoe ABN AMRO Augmented Reality heeft ingezet voor de werving van nieuw IT-talent met de introductie van The Lockdown: ‘s werelds eerste mobile AR escape room. In deze game wordt de speler uitgedaagd om een wereldwijde financiële catastrofe te voorkomen. The Lockdown verandert met Augmented Reality technologie iedere kamer in een escape room.

In de game bevinden we ons in het jaar 2028. ‘Geld’ is volledig digitaal en wordt georganiseerd via een smart contract genaamd ‘The Lantern Wallet’. Als ineens wereldwijd een groot aantal mensen niet meer bij hun cryptocurrencies kan, breekt de chaos uit. Spelers worden uitgedaagd challenges op te lossen met thema’s als information security en blockchain om zo de wereld voor een financiële catastrofe te behoeden. Via verschillende stappen helpen de spelers Interpol om de verblijfplaats van de hacker te achterhalen. De moeilijkheidsgraad van de opdracht wordt bepaald door het pad dat je kiest.

De app is onderdeel van een bredere wervingscampagne van de bank. Erna en Maarten delen de inzichten rond de game app en laten zien waarom ABN AMRO juist deze game heeft ingezet voor de werving van digitaal talent.

Maarten Bokhoven

Maarten Bokhoven

ABN AMRO

Maarten Bokhoven is Head of Employer Branding bij ABN AMRO.

Erna Lammers

Erna Lammers

ABN AMRO

Erna Lammers is Communicatiemanager bij ABN AMRO.

Gelijktijdige sessies