Succes in SEO zonder focus op keywords of SEO
Wat doe je als jij je begeeft in een markt met 5 grote spelers met hele bekende namen? Welke kansen zijn er dan nog voor jou in SEO als jij een kleinere speler bent?
In deze presentatie vertelt Chantal over een dergelijke casus. Hierbij bleek de gekozen aanpak zo effectief dat het andere partijen tijdens SEO-research opviel dat de speler in kwestie wel erg hard groeide, harder zelfs dan de concurrentie op non-branded termen.
Uniek aan deze aanpak is dat de contentstrategie niet draaide om keywords, zoekvolumes of data uit tools. In de visie van Chantal moet je namelijk dingen niet voor SEO doen. Er moet een andere motivatie zijn waarbij zichtbaarheid in SEO het logische gevolg is in plaats van het doel. Chantal noemt deze methode ‘Horizontale SEO’: niet zo hoog mogelijk ranken maar zo breed mogelijk.
In deze talk deelt Chantal het geheim van haar aanpak en geeft ze je praktische tips hoe jij dit kunt toepassen in je eigen organisatie om ook zulke successen na te streven. Met een stappenplan en “boodschappenlijstje” loop je de zaal weer uit.
Houd je vast voor een onconventionele kijk op SEO, keywords, zoekvolumes en optimalisaties en een betoog voor het belang van kwalitatieve input.