Digital Marketing Live!

Masterclass Aandachtsmarketing

30 minutes presentation
Klaas Weima Energize

Door uitpuilende mailboxen, ontplofte WhatsApp-groepen en een overdaad aan reclame is merkaandacht kostbaarder dan ooit. Aan de hand van een aantal observaties en feiten laat Klaas zien waarom aandacht superschaars is. Maar wat is aandacht eigenlijk? Hoe kun je aandacht voorspellen? En: met welke aandachtstrekkers kun je aandacht beïnvloeden? Deze vragen inspireerden Energize en VU Amsterdam om een grootschalig wetenschappelijk onderzoek naar het fenomeen aandacht te starten. Deze presentatie geeft antwoorden én suggesties om zelf aan de slag te gaan.

Klaas Weima

Klaas Weima

Energize

Klaas Weima is oprichter van Energize en CMOtalk. Energize is een creatief bureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht (zie energize.nl). Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Webvertising en Verdiende aandacht, waarvan het laatste werd genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Klaas heeft een vaste rubriek in Adformatie en blogt voor Marketingfacts. Daarnaast is hij al elf jaar podcastmaker en host van CMOtalk, waarin hij Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s (zie cmotalk.nl). Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, de RSM en Nyenrode Business Universiteit.