Digital Marketing Live!

Mag reclame iets minder stereotiep en rolbevestigend? Is ook beter voor je merk!

14:40 30 minutes presentation Stage 7
Niki Schroeder Kantar

Een grote meerderheid (83%) van de marketeers zegt niet te doen aan stereotypering, maar volgens 45% van de Nederlanders worden vrouwen nog steeds seksistisch afgebeeld in reclame-uitingen. Dat blijkt uit een grootscheepse Kantar-studie naar reclame en media-effectiviteit. Hoe goed is jouw merk bezig als het gaat om de positionering van vrouwen in reclames? Niki Schroeder laat aan de hand van het onderzoek ‘Getting Gender Right’ en tal van voorbeelden zien wat er nog te verbeteren valt aan campagnes.

Niki Schroeder

Niki Schroeder

Kantar

Niki is Director Media, Innovation and Creative Development bij Kantar. Zij adviseert klanten hoe ze de effectiviteit van hun marketingactiviteiten kunnen vergroten aan de hand van consumer insights. Niki is gepassioneerd over diversiteit in organisaties en meer vrouwen aan de top.

Gelijktijdige sessies