Digital Marketing Live!

How header bidding changes display advertising

14:40 30 minutes Stage 1
Clemens Timmermans Marktplaats

Marktplaats is met haar meer dan 8 miljoen unieke bezoekers per maand een belangrijke speler voor media inkoop en verkoop in Nederland. Als eerste publisher van formaat in Nederland koos Marktplaats eind 2017 voor header bidding. Clemens deelt zijn visie op hoe header bidding het medialandschap blijvend verandert.

Clemens Timmermans

Clemens Timmermans

Marktplaats

Clemens is verantwoordelijk voor het yield en ad operations team van Marktplaats. Zijn team is verantwoordelijk voor het structureel vergroten van (campagne) prestaties en klantsucces op basis van data inzichten, het in lijn brengen van waarde en prijs, en het kiezen van de richting voor display advertising op Marktplaats. Als voormalig ondernemer, product manager en software ontwikkelaar kent Clemens deze markt vanuit drie perspectieven: die van gebruiker, adverteerder en exploitant. Onderliggend werkt zijn technische blik als basis voor datagedreven beslissingen om succes te optimaliseren voor alledrie.

Gelijktijdige sessies