Digital Marketing Live!

Branding in de digitale wereld

16:40 30 minutes presentation Stage 2
Marc Oosterhout N=5

Wat hebben we eigenlijk aan een merk in het digitale tijdperk? Marc Oosterhout laat aan de hand van herkenbare voorbeelden, denk aan Uber, Coolbue, AirBNB, Tony Chocolony, zien hoe een merk in onze digitale wereld wordt gebouwd. Welke mythes kloppen en welke niet? Ook zal hij specifiek ingaan op mislukkingen en wat hiervan kunnen leren.

Marc Oosterhout

Marc Oosterhout

N=5

Marc Oosterhout studeerde communicatiewetenschap en economie. Hij is strateeg bij N=5, het bureau dat mede oprichtte. N=5 is uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke bureau van Nederland. Marc was vijf jaar voorzitter van VEA, de vereniging van communicatiebureaus. Strategisch communicatie-adviseur van de PvdA en Lodewijk Asscher. Hij schreef het standaardwerk Power Brand over de zeven principes van het nieuwe merkdenken en De kunst van het Kiezen, een boek over politieke marketing. In September komt een geheel nieuwe versie van Power Brands uit. Met als ondertitel: de 12 wetten van positioneren. Dit boek zal ook in het Engels verschijnen. Marc is regelmatig te zien in de media aangaande merkvraagstukken.

Gelijktijdige sessies