Digital Marketing Live!

Online games: een demografisch paradijs

30 minutes roundtable
Annemarijn Kauw-A-Tjoe Azerion

Denk je bij gamers aan stereotype jonge gasten met hoodies en controllers? Think again.

Zo’n 2,4 miljard mensen, van jong tot oud, spelen games. Veel daarvan zijn casual games op PCs maar natuurlijk in toenemende mate op telefoons. Een ware entertainment revolutie die belangrijke gevolgen heeft voor merken. 

In deze sessie geef ik meer inzicht in waarom zoveel mensen spelletjes spelen en hoe deze verschillende doelgroepen te bereiken zijn. Het kan niet meer ontkend worden dat games een belangrijk onderdeel vormen van onze hedendaagse mediacultuur. Begeef je een half uur in de wereld van online gaming waarin werkelijkheid en het virtuele verweven zijn.

Annemarijn Kauw-A-Tjoe

Annemarijn Kauw-A-Tjoe

Azerion

Na de master Theater-, Film- en Televisiewetenschap is Annemarijn bij Azerion in aanraking gekomen met de wereld van digitale media en gaming. Met name het fenomeen games heeft haar interesse getrokken; de spelmatige interactie, participatie en communicatie rondom een zeer brede doelgroep. Als gevolg houdt ze zich ook veel bezig met Azerion’s joint venture, Talpa Gaming.