Digital Marketing Live!

Cookies, big tech, first-party data: what’s happening? Wat kunnen we de komende tijd verwachten binnen digital media advertising?

14:20 25 minutes roundtable Roundtable 4
Remco Steen Mediahuis NederlandLaurens Ludolph Mediahuis Nederland

De digitale advertentiemarkt is volop in beweging en nieuwsuitgevers zien continu nieuwe kansen maar ook bedreigingen op zich afkomen. Hoe gaan zij om met de dominantie van Big Tech? Is 1st party data een essentiele schakel in de 3rd party cookieloze wereld? Is de uitfasering van de 3rd party cookie nou echt zo’n game changer of gaat het wel meevallen? Raakt het gebruik van AI al ingeburgerd bij uitgevers?

Remco Steen

Remco Steen

Mediahuis Nederland

Remco heeft ruim 15 jaar ervaring in het digitale advertentielandschap. In die tijd heeft hij het ontstaan en de groei van Programmatic advertising van dichtbij meegemaakt aan zowel de buy-side als de sell-side van de markt bij uitgevers als Ilse Media/Sanoma, Ebay/Marktplaats en bij de DSP-provider Platform161. Zijn kracht ligt op het snijvlak van commercie en advertising technologie. Inmiddels is Remco acht jaar werkzaam bij Mediahuis en momenteel in de rol van Manager Advertising Technology, Data en Yield.

Laurens Ludolph

Laurens Ludolph

Mediahuis Nederland

Laurens Ludolph heeft meer dan 10 jaar ervaring in de online media. Hij begon in de affiliate marketing, maar heeft vervolgens zijn focus verlegd naar specialismen als mobile marketing en online video. Laurens heeft onder andere gewerkt bij Sanoma, SBS en Twitter. Zijn digitale kennis deelt hij door het schrijven van blogs en te spreken op digitale B2B events om marketing professionals te inspireren.

Gelijktijdige sessies