Digital Marketing Live!

Een menselijke conversatie met technologie

10:00 30 minutes presentation Stage 1

KLM werkt al meer dan 97 jaar om warmte en persoonlijke aandacht te brengen aan haar klanten. Dat betekent dus zijn waar haar klanten zijn (op social media, en social messaging in het bijzonder). Maar dat betekent ook kijken naar de manieren van praten met klanten. Zijn knoppen wel de beste manier om een klant te laten weten wat hij/zij wil of kan dat beter in een dialoog, een conversatie. Inmiddels is vluchtinformatie zoals boekingsbevestiging en boarding pass ook op Messenger te verkrijgen en wordt aan andere kanalen gewerkt. Sommigen noemen dat een consumer-centric-driven conversational interface strategy, voor KLM is dat gewoon een normale donderdagmiddag. En dat brengt geweldige uitdagingen met zich mee: hoe vertaal je functionaliteiten naar een conversatie? Hoe vermeng je op een natuurlijke manier operationele en commerciële boodschappen? Hoe zijn conversaties anders per cultuur en platform? Karlijn Vogel-Meijer vertelt over deze ontwikkelingen en de geleerde lessen.

Gelijktijdige sessies