Digital Marketing Live!

FrieslandCampina Eurosparen: van spaarprogramma naar digitaal content platform

16:40 30 minutes presentation Stage 2

Ruim 1 miljoen accounts, gemiddeld 2 miljoen online bezoeken per maand: Eurosparen ontwikkelt zich vanaf 2016 van spaarprogramma naar compleet consumentenplatform. Codes op 13 FrieslandCampina-merken brengen consumentengedrag in kaart en vormen de basis voor (gepersonaliseerde) merkcontent zoals sparen voor kortingen op onder meer uitjes, electronica en accessoires, geld-terug-acties, winacties, recepten en nieuwe producten waarbij de consument centraal staat. Het team hanteert hiervoor een lean startup-manier van werken en betrekt consumenten in de ontwikkeling van nieuwe digitale middelen en services.

In 2009 is Eurosparen gestart als spaarprogramma voor Optimel en daarna uitgebreid met de merken Campina, Appelsientje, Milner, Chocomel, Boer en Land, Botergoud, Milner, Friesche Vlag, Mona, Yoki, Vifit, Dubbel Drank, Dubbelfrisss en Valess.

Gelijktijdige sessies